מסחרי וליווי חברות

משרדנו מתמחה ועוסק שנים רבות בתחום של ייעוץ וייצוג חברות ואנשים פרטיים בתחום האזרחי והמסחרי וליווי משפטי של חברות.

השותפים, עו"ד נעם יהל ועו"ד נילי ורמן, בעלי ניסיון רב שנים בקשת תחומי המשפט האזרחי והמסחרי ומתמחים באסטרטגיות משפטיות – זיהויי בעיות ואתגרים, ניהול משברים, חשיבה "מחוץ לקופסא" וגיבוש יצירתי של פתרונות מותאמי לקוח.

אנו מאמינים כי מתן שירותים בטווח תחומים רחב מאפשר ראייה כוללת של צרכיו הייחודיים של הלקוח, ומתן מענה מדויק בתחום של ליווי משפטי של חברות מסחריות, ייעוץ וייצוג בתחום המכרזים.

המשרד משלב יתרונות של מצוינות מקצועית, אמינות ויעילות, לצד שירות חם ואישי הרואה בראש ובראשונה את הארגון שמאחורי ה"תיק" ואת צרכיהם הייחודיים.

למשרדנו ניסיון בליווי משפטי של חברות מסחריות מובילות בתחום התעשייה, המסחר והרכב.

השירות המשפטי כולל מתן מענה מקצועי ומקיף לכל הפעילות העסקית של החברה, מתוך אמונה שייעוץ משפטי הינו חלק בלתי נפרד מניהול עסק והצלחתו.

במסגרת המחלקה המסחרית, משרדנו עוסק בתחומים כדלקמן:
הסכמים מסחריים, ייצוג בתביעות אזרחיות, נדל"ן, עתירות מנהליות, מכרזים וזכויות עובדים.

על מנת לקבל מידע נוסף על כל אחד מהתחומים, אתם מוזמנים לגלוש באתר, וכן לפנות למשרדנו לפגישת היכרות וייעוץ ראשוני.

משרדנו עוסק בייצוג לקוחות ובעריכת הסכמים מסחריים מסוגים שונים, ובין השאר, הסכמים עם ספקים, לקוחות, שותפויות, סוכנות ונציגות, הסכמי מכר ושכירות של נכסים פרטיים ומסחריים.

אנו מאמינים כי ליווי מקצועי החל משלב גיבוש העסקה, וניהול המשא ומתן, יסייע ללקוחותינו להתקשר בעסקה הטובה והבטוחה ביותר.

שירותי המשרד בתחום ההסכמים המסחריים כוללים:

  • ייעוץ וליווי בגיבוש העסקה ואיתור הצדדים לעסקה.
  • סיוע במו"מ לצורך קביעת תנאי ההסכם.
  • ניסוח הסכם תנאי ההסכם ומו"מ עם הצד שכנגד על להסכמה על הניסוח.
  • ייצוג צדדים להסכם בהליכים משפטיים במקרה של הפרת הסכם.

לגישתנו, אין עסקה דומה לעסקה אחרת, ולכן כל הסכם צריך להביא לידי ביטוי את התנאים המיוחדים והנכונים לצדדים הספציפיים של ההסכם.

משרדנו מתמחה במתן הפתרונות אשר יאפשרו להוציא לפועל את העסקה הטובה ביותר ללקוחותינו, תוך הקטנת הסיכונים הכרוכים, מטבע הדברים, בכל עסקה.

המיומנות הרבה והידע המקצועי שרכשנו בתחום מאפשרים לנו לפעול להשגה וניסוח של ההסכם המתאים ללקוחותינו באופן מהיר ויעיל.

ייצוג בתביעות אזרחיות ומסחריות

תביעות אזרחיות הפכו, לצערנו, לחלק בלתי נפרד מניהול העסקים הרגיל של עסקים בישראל, וגם אנשים פרטיים מוצאים עצמם פעמים רבות נאלצים לתבוע או נתבעים בעילות אזרחיות או מסחריות שונות.

כחלק משירותי המחלקה העסקית, אנו מספקים ללקוחותינו המסחריים, והן ללקוחות פרטיים, ייצוג משפטי בתביעות אזרחיות ומסחריות, בין השאר, בתחום הגבייה, נזקים בגין הפרת הסכמים, נזקי רכוש, תביעות כספיות מסוגים שונים וכו'.

למשרדנו מחלקת ליטיגציה המטפלת בתביעות מסוג זה, במיומנות ובמקצועיות שנים רבים, ומנוסה ביותר בהופעה בערכאות השונות של בתי המשפט.

גם בנושא של תביעות אזרחיות אנו מאמינים שהניסיון, היצירתיות, וראיית צרכי הלקוח הייחודיים יביאו בסופו של דבר – בפשרה או בפסק דין, לתוצאה הטובה ביותר עבור לקוחותינו.

משרדנו עוסק בייצוג לקוחות ובעריכת הסכמי מכר ושכירות של נכסים פרטיים ומסחריים.

אנו מאמינים כי ליווי מקצועי החל משלב איתור הנכס, המשא ומתן וביצוע הבדיקות הדרושות לבחינת מצבו של הנכס, יסייע ללקוחותינו להתקשר בעסקה הטובה והבטוחה ביותר.

שירותי המשרד בתחום הנדל"ן כוללים:

  • ייעוץ וליווי בביצוע בדיקות מצב הנכס טרם רכישה או השכרה של נכסים.
  • סיוע במו"מ לצורך קביעת תנאי ההסכם.
  • ניסוח הסכמי מכר והסכם שכירות של נכסים פרטיים ועסקיים.
  • ייעוץ וייצוג בהליכים מול רשויות מיסוי מקרקעין.
  • טיפול בהעברת זכויות עפ"י הסכמי המכר.
  • ייעוץ משפטי בקשר לקיום הוראות הסכמים בתחום הנדל"ן.
  • ייצוג צדדים להסכם בהליכים משפטיים במקרה של הפרת הסכם.

הניסיון והידע הרב שצברנו בתחום מאפשר לנו לתת ייעוץ מקצועי תוך הסתכלות כוללת על מצבת הנכסים של כל עסק.

עתירה מנהלית הינה עתירה שמגיש אדם או חברה כנגד רשות – אחת מרשויות המדינה, רשות מקומית, וכן אנשים וגופים הממלאים תפקיד ציבורי עפ"י דין.

העתירה תעסוק בסכסוך שבין אדם לרשות, בעניינים הקבועים בתוספות לחוק בתי המשפט לעניינים מנהליים, התש"ס – 2000, קרי: רוב העניינים בהם עוסקות רשויות המדינה והרשויות המקומיות – ולמעט דיון בפסילה של חוק ו/או תקנה.

אין דינה של תביעה רגילה, כדינה של עתירה לבית המשפט לעניינים מנהליים, הן מבחינת סדרי הדין שלה, והן מבחינת הטענות המהותיות אשר ניתן לטעון בעתירה מנהלית.

כמו כן, נושא העלאת טענות כנגד רשות מחייבת טיפול מהיר ויעיל בעניין נשוא המחלוקת, על מנת שלא תטען ע"י הרשות טענת שיהוי.

למשרדנו ניסיון רב בהגשת עתירות מנהליות, ובניהול הליכים משפטיים בבית המשפט לעניינים מנהליים, בתחום המכרזים, ובכלל.

אנו מאמינים שהניסיון הרב שצברנו בייצוג עותרים בעתירות מנהליות, ביחד עם המקצועיות והמהירות בטיפול בתיק, מביאים לתוצאה הטובה ביותר עבור לקוחותינו.

ייחודיות הדיון בעתירות המנהליות

עפ"י החוק בתי המשפט שהוסמכו לשמש כבתי המשפט לעניינים מנהליים הינם בית המשפט המחוזיים – והערעור על החלטתם יוגש לבית המשפט העליון.

מטרת החוק היתה לצמצם את המקרים אשר יגיעו לדיון בבית המשפט העליון – בשבתו כבית הדין הגבוה לצדק (בג"צ), ע"י העברת הדיון לבתי המשפט המנהליים שהוקמו על בסיס החוק.

על כן, הטענות המועלות בבתי המשפט לעניינים מנהליים הינן טענות שהיו מועלות לפנים בבג"צ, קרי: טענות כנגד החלטות הרשות אשר ניתנו ב היעדר סמכות ו/או סבירות ו/או באי ניקיון כפיים ו/או תוך אפלייה פסולה וכו'.

בנוסף, תקנות סדר הדין שנקבעו לבתי המשפט לעניינים מנהליים הפכו את הדיון בביה"מ הנ"ל דומה במידה רבה מאד לדיון בבג"צ.

כך לדוגמה, העתירה תוגש ביחד עם תצהיר המאשר את האמור בה.

למעט במקרים מיוחדים, בהם יתבקש ביה"מ לאשר זאת, לא ישמעו עדים בדיון בעתירה, והעתירה תוכרע על בסיס כתבי בית הדין שהוגשו ע"י הצדדים, עקרי הטיעון והשלמת הטיעון בעל פה ועוד.

דוגמה נוספת היא המועד להגשת העתירה.

בתקנה 4 לתקנות בתי המשפט לעניינים מנהליים, התשס"א – 2000 נקבע כי עתירה תוגש ללא שיהוי ולכל היותר 45 ימים יום מיום קבלת ההחלטה ע"י הרשות (אלא אם יוארך המועד בהחלטת בית המשפט).

מכאן, שהגשת עתירה מנהלית מחייבת מומחיות וידע ספציפיים בתחום זה.

השתתפות במכרזים היא חלק בלתי נפרד מהתנהלותם העסקית של גופים מסחריים רבים במשק.

מכרזים מפורסמים ע"י גופים המחוייבים לכך עפ"י חוק, וכן ע"י גופים פרטיים שראו את היתרונות המסחריים ברכישה באמצעות פרסום מכרז.

ואולם, לעיתים, טעות קטנה בפירוש תנאי המכרז בעת הכנת הצעת המשתתף, יכולה בסופו של דבר להביא לפסילת ההצעה לאחר פתיחת תיבת המכרזים.

לכן, משרדנו מאמין, כי נדרש ייעוץ משפטי וליווי מקצועי כבר משלב פרסום המכרז, ובדיקת תנאיו, ולאורך כל הליכי המכרז, עד לפרסום תוצאותיו.

משרדנו בעל ניסיון רב שנים בליווי ספקים במאות מכרזים, החל משלב פרסום מכרז, אכיפת קיום מכרז פומבי, תיקון תנאי המכרז, הכנת מסמכי המכרז, ייצוג בוועדות מכרזים וייצוג בעתירות מנהליות בקשר לחובת פרסום מכרז, תנאי המכרז או תוצאותיו וצבר יידע ייחודי בתחום זה.

משרדנו עוסק שנים רבות בייעוץ וייצוג עובדים ומעבידים בתחום דיני העבודה.

רשת הזכויות המגיעות לעובד, פעמים רבות, הינה סבוכה יותר מכפי שנראה לעובדים ולמעבידיהם.

או במילים פשוטות יותר, על הצדדים חלים דינים רבים אשר פעמים רבות העובדים והמעסיקים אינם מודעים כלל לקיומם.

לעובדים זכויות מכוח הסכם העבודה עליו חתם עם המעביד, אך גם מכוח הסכמים קיבוציים החלים על סוג זה של מעבידים, צווי הרחבה וחוקי עבודה – עליהם, גם בהסכמה, העובד והמעביד אינם יכולים לוותר.

מכאן, שמעביד יכול למצוא את עצמו, אחרי שנים רבות, נתבע על זכויות מכוח הסכם קיבוצי, לדוגמה, שלא ידע כלל שחל על עובדיו.

לכן, אנו רואים חשיבות רבה בייעוץ משפטי מקיף ומקצועי, הן לעובד והן למעביד, בקשר לזכויות ולחובות של כל צד.

צור קשר

בין לקוחותינו

פרסומים ופסקי דין

יזם או קבוצת רכישה

תביעה שהגיש משרדנו כנגד יזמים ש"התחפשו" לקבוצת רכישה כדי לחמוק מהוראות חוק המכר ולמקסם רווחים על חשבון הרוכשים.

לכתבה בדה-מרקר

לכתבה בכלכליסט

הממונה על חוק המכר בודק את התנהלות "קבוצת הרכישה" בעקבות תביעה שהוגשה ע"י משרדנו.
לכתבות בדה-מרקר

לכתבות בגלובס

העדפת תוצרת הארץ במכרזים

בית המשפט המחוזי בתל אביב קיבל את עמדתנו לפיה בקביעת הסכום לעניין תחולת האמנה הבינלאומית עליה חתמה ישראל לעניין העדפת תוצרת הארץ במכרזים, יש לקחת בחשבון גם את תקופות האופציה שנקבעו במסגרת המכרז.

לפסק הדין המלא

הרחבה של רכישה במסגרת מכרז קיים

בית המשפט המחוזי קיבל את עמדתנו לפיה החלפת מכונת טיאוט שביצעה המועצה האזורית עמק חפר במכונת טיאוט חדשה לא הייתה רכישה חדשה, אלא הרחבה של רכישה במסגרת מכרז קיים. על כן, קיבל בית המשפט המחוזי את עמדתנו כי רכישה זו פטורה ממכרז.
בקשת רשות ערעור שהוגשה על החלטה זו לבית המשפט העליון נדחתה משקיבל בית המשפט העליון את עמדתנו כי הבקשה הוגשה בשיהוי, ונוכח קיומו של מעשה עשוי לאחר שההתקשרות בין הצדדים יצאה לפועל.

לפסק הדין של בית המשפט המחוזי

לפסק הדין של בית המשפט העליון

מהם ליקויים סבירים בפינוי דירה שכורה

בית המשפט קיבל את עמדתנו לפיה הליקויים שנתגלו בדירה לאחרי פינוייה על ע"י השוכרים הינם ליקויים שהם בבחינת בלאי סביר של הדירה, ולכן דחה את תביעת המשכירה וחייבה בתשלום הוצאות משפט לטובת השוכרים.

לפסק הדין המלא

מהי טעות בערבות המביאה לפסילת מכרז

בית המשפט קיבל עתירה שהגיש משתתף במכרז על החלטת ועדת המכרזים לפסול את הצעת המשתתף בשל טעות סופר שנפלה בערבות הבנקאית שהגיש עם המכרז, בציון שם המכרז.

לפסק הדין המלא

זכותו של מנהל מטבח לתשלום בגין עבודה בשעות נוספות

בפסק דין קיבל בית הדין לעבודה את עמדתנו לפיה אדם שעבד בתפקיד של מנהל מטבח במסעדה אינו נחשב לעובד בעל משרת אמון אישית ולכן חובה על המעביד לשלם לו עבור שעות נוספות ושעות שבת שעבד במסעדה.

לפסק הדין המלא

אחריות מכון בדיקה לחוות דעת טרם רכישת רכב

התקבלה תביעה שהגיש משרדנו כנגד בעל מכון הבדיקה והבודק בגין חוות דעת מוטעית בקשר למצבו של הרכב טרם קנייתו.
מכון הבדיקה לא ציין בחוות דעתו כי הרכב עבר תאונה קשה וכי קיימים ליקויים משמעותיים ברכב, בין השאר, בשלדה וחוייב לפצות את הרוכשת על נזקיה.

לכתבה שפורסמה בעקבות פסק הדין

טעות בחיוב היטלי פיתוח של המועצה

טעות של מאות אלפי שקלים לאורך שנים בגביית היטלי פיתוח על ידי המועצה המקומית בנימינה גבעת עדה. בעקבות עתירה מנהלית שהוגשה ע"י משרדנו, המועצה נאלצה להפחית את הודעת החיוב לכ- 20% מסכום הדרישה הראשוני.

לכתבה שפורסמה בעקבות פסק הדין