תביעת מזונות קטין

מזונות ילד קטין נקבעים על פי הדין האישי של הוריו. 

ככל שמדובר באב יהודי, אזי חל עליו הדין העברי ומכוחו חובת תשלום אבסולוטית במזונות ההכרחיים של קטין מתחת לגיל 6 שנים, כלומר בתשלום צרכיו הבסיסיים. 

סך מזונות קטין מחושב ונפסק לפי מספר רכיבים:

צרכי הילד. בסך זה, נכללים למשל הוצאות ביגוד, מזון, היגיינה, הסעות, בילויים משפחתיים וכיו"ב.  

הוצאות מדור. מדובר בחלקו של הקטין בתשלומי הקבע השונים הנוגעים למגורים בביתו וכן בשכר הדירה או בתשלומי המשכנתא. 

הוצאות רפואיות וחינוכיות ("הוצאות חריגות"). ככלל, מדובר בהוצאות רפואיות שאינן ממומנות על ידי הביטוח הרפואי, כגון טיפולי שיניים, משקפיים וכיו"ב וכן בהוצאות חינוכיות, כגון תשלומי בי"ס, שיעורים פרטיים, השתתפות בקייטנות וחוגים ועוד. 

בנוסף, בפסיקת המזונות נלקחים בחשבון הפרמטרים הבאים:

יכולותיהם הכלכליות של ההורים.

אופן חלוקת זמני השהות בין הילד להוריו.

חשוב להבהיר כי דלתו של ביהמ"ש או בד"ר תהא פתוחה לדיון חוזר בעניין מזונות קטין שנפסקו במקרה שהתקיים שינוי מהותי בנסיבות שהתקיימו בעת מתן ההחלטה, באופן שבו ניתן לעתור להגדלת או להפחתת סכום המזונות, בהתאם לעניין. 

הלכת בית המשפט העליון בבע"מ 919/15 ופסיקות בתי המשפט שניתנו אחריה שינו את סוגיית מזונות הקטינים מקצה לקצה. כיום פסיקת המזונות, ובפרט מזונות קטינים מעל גיל 6 שנים,  מהווה מכשיר כלכלי שתכליתו לאזן את יכולותיהם הכלכליות של הצדדים באופן שוויוני. סך המזונות שנפסק כיום תלוי בגורמים רבים, לרבות בזהות הגורם השיפוטי (שופט או דיין) אשר יקבל לידיו את התיק. 

צור קשר

בין לקוחותינו

פרסומים ופסקי דין

הרחבה של רכישה במסגרת מכרז קיים

בית המשפט המחוזי קיבל את עמדתנו לפיה החלפת מכונת טיאוט שביצעה המועצה האזורית עמק חפר במכונת טיאוט חדשה לא הייתה רכישה חדשה, אלא הרחבה של רכישה במסגרת מכרז קיים. על כן, קיבל בית המשפט המחוזי את עמדתנו כי רכישה זו פטורה ממכרז.
בקשת רשות ערעור שהוגשה על החלטה זו לבית המשפט העליון נדחתה משקיבל בית המשפט העליון את עמדתנו כי הבקשה הוגשה בשיהוי, ונוכח קיומו של מעשה עשוי לאחר שההתקשרות בין הצדדים יצאה לפועל.

לפסק הדין של בית המשפט המחוזי

לפסק הדין של בית המשפט העליון

העדפת תוצרת הארץ במכרזים

בית המשפט המחוזי בתל אביב קיבל את עמדתנו לפיה בקביעת הסכום לעניין תחולת האמנה הבינלאומית עליה חתמה ישראל לעניין העדפת תוצרת הארץ במכרזים, יש לקחת בחשבון גם את תקופות האופציה שנקבעו במסגרת המכרז.

לפסק הדין המלא

מהי טעות בערבות המביאה לפסילת מכרז

בית המשפט קיבל עתירה שהגיש משתתף במכרז על החלטת ועדת המכרזים לפסול את הצעת המשתתף בשל טעות סופר שנפלה בערבות הבנקאית שהגיש עם המכרז, בציון שם המכרז.

לפסק הדין המלא

מהם ליקויים סבירים בפינוי דירה שכורה

בית המשפט קיבל את עמדתנו לפיה הליקויים שנתגלו בדירה לאחרי פינוייה על ע"י השוכרים הינם ליקויים שהם בבחינת בלאי סביר של הדירה, ולכן דחה את תביעת המשכירה וחייבה בתשלום הוצאות משפט לטובת השוכרים.

לפסק הדין המלא

זכותו של מנהל מטבח לתשלום בגין עבודה בשעות נוספות

בפסק דין קיבל בית הדין לעבודה את עמדתנו לפיה אדם שעבד בתפקיד של מנהל מטבח במסעדה אינו נחשב לעובד בעל משרת אמון אישית ולכן חובה על המעביד לשלם לו עבור שעות נוספות ושעות שבת שעבד במסעדה.

לפסק הדין המלא

טעות בחיוב היטלי פיתוח של המועצה

טעות של מאות אלפי שקלים לאורך שנים בגביית היטלי פיתוח על ידי המועצה המקומית בנימינה גבעת עדה. בעקבות עתירה מנהלית שהוגשה ע"י משרדנו, המועצה נאלצה להפחית את הודעת החיוב לכ- 20% מסכום הדרישה הראשוני.

לכתבה שפורסמה בעקבות פסק הדין

אחריות מכון בדיקה לחוות דעת טרם רכישת רכב

התקבלה תביעה שהגיש משרדנו כנגד בעל מכון הבדיקה והבודק בגין חוות דעת מוטעית בקשר למצבו של הרכב טרם קנייתו.
מכון הבדיקה לא ציין בחוות דעתו כי הרכב עבר תאונה קשה וכי קיימים ליקויים משמעותיים ברכב, בין השאר, בשלדה וחוייב לפצות את הרוכשת על נזקיה.

לכתבה שפורסמה בעקבות פסק הדין