ייפוי כוח מתמשך

למרבה הצער, כל אדם יכול להיקלע למצב בו יחדל להבין בענייניו. 

בעבר, הדרך המשפטית לטפל בענייניו של אדם שמצוי בחוסר כשירות, הייתה בפניה לבית המשפט לענייני משפחה בבקשה למינוי אפוטרופוס. במקרה זה, לאותו אדם אין שליטה על זהות מיופה הכוח שיתמנה על ידי בית המשפט וכן אין יכולת להנחות את אותו אדם שיתמנה כאפוטרופוס על ענייניו השונים באשר לרצונותיו במה שייעשה בגופו וברכושו.

כיום, מעבר לאפשרות להגיש בקשה למינוי אפוטרופוס, נוסף פתרון משפטי וחדשני והוא אפשרותו של אדם בגיר וכשיר לערוך מסמך משפטי הקרוי ייפוי כוח מתמשך, במסגרתו ניתן לאותו אדם החופש להחליט מי יטפל בענייניו ביום שיימצא בחוסר כשירות להבין בהם, ואף לתת הנחיות ספציפיות מראש באשר למה שייעשה בגופו וברכושו בהתאם לרצונו. 

מדובר במסמך משפטי חשוב המהווה מעין "צוואה בחיים" (שהרי צוואה מאפשרת לאדם העורך אותה לשלוט בנעשה ברכושו לאחר מותו), המעניק כוח ושליטה לעורכו. מעבר לכך, עריכת ייפוי כוח מתמשך לרוב מקלה על מיופי הכוח בטיפול באדם שערך אותו, שכן נחסך מהם הסרבול והבירוקרטיה הקיימים כיום בהליך של מינוי אפוטרופוס על ידי בית המשפט. 

צור קשר

בין לקוחותינו

פרסומים ופסקי דין

הרחבה של רכישה במסגרת מכרז קיים

בית המשפט המחוזי קיבל את עמדתנו לפיה החלפת מכונת טיאוט שביצעה המועצה האזורית עמק חפר במכונת טיאוט חדשה לא הייתה רכישה חדשה, אלא הרחבה של רכישה במסגרת מכרז קיים. על כן, קיבל בית המשפט המחוזי את עמדתנו כי רכישה זו פטורה ממכרז.
בקשת רשות ערעור שהוגשה על החלטה זו לבית המשפט העליון נדחתה משקיבל בית המשפט העליון את עמדתנו כי הבקשה הוגשה בשיהוי, ונוכח קיומו של מעשה עשוי לאחר שההתקשרות בין הצדדים יצאה לפועל.

לפסק הדין של בית המשפט המחוזי

לפסק הדין של בית המשפט העליון

העדפת תוצרת הארץ במכרזים

בית המשפט המחוזי בתל אביב קיבל את עמדתנו לפיה בקביעת הסכום לעניין תחולת האמנה הבינלאומית עליה חתמה ישראל לעניין העדפת תוצרת הארץ במכרזים, יש לקחת בחשבון גם את תקופות האופציה שנקבעו במסגרת המכרז.

לפסק הדין המלא

מהי טעות בערבות המביאה לפסילת מכרז

בית המשפט קיבל עתירה שהגיש משתתף במכרז על החלטת ועדת המכרזים לפסול את הצעת המשתתף בשל טעות סופר שנפלה בערבות הבנקאית שהגיש עם המכרז, בציון שם המכרז.

לפסק הדין המלא

מהם ליקויים סבירים בפינוי דירה שכורה

בית המשפט קיבל את עמדתנו לפיה הליקויים שנתגלו בדירה לאחרי פינוייה על ע"י השוכרים הינם ליקויים שהם בבחינת בלאי סביר של הדירה, ולכן דחה את תביעת המשכירה וחייבה בתשלום הוצאות משפט לטובת השוכרים.

לפסק הדין המלא

זכותו של מנהל מטבח לתשלום בגין עבודה בשעות נוספות

בפסק דין קיבל בית הדין לעבודה את עמדתנו לפיה אדם שעבד בתפקיד של מנהל מטבח במסעדה אינו נחשב לעובד בעל משרת אמון אישית ולכן חובה על המעביד לשלם לו עבור שעות נוספות ושעות שבת שעבד במסעדה.

לפסק הדין המלא

טעות בחיוב היטלי פיתוח של המועצה

טעות של מאות אלפי שקלים לאורך שנים בגביית היטלי פיתוח על ידי המועצה המקומית בנימינה גבעת עדה. בעקבות עתירה מנהלית שהוגשה ע"י משרדנו, המועצה נאלצה להפחית את הודעת החיוב לכ- 20% מסכום הדרישה הראשוני.

לכתבה שפורסמה בעקבות פסק הדין

אחריות מכון בדיקה לחוות דעת טרם רכישת רכב

התקבלה תביעה שהגיש משרדנו כנגד בעל מכון הבדיקה והבודק בגין חוות דעת מוטעית בקשר למצבו של הרכב טרם קנייתו.
מכון הבדיקה לא ציין בחוות דעתו כי הרכב עבר תאונה קשה וכי קיימים ליקויים משמעותיים ברכב, בין השאר, בשלדה וחוייב לפצות את הרוכשת על נזקיה.

לכתבה שפורסמה בעקבות פסק הדין