מאמרים

חשיבות איסוף ראיות בסמוך להתרחשות תאונה

כאשר אדם נפגע בתאונה, לדוגמה, בתאונת עבודה, על מנת שיוכל לקבל פיצוי בגין נזקיו יהיה עליו להוכיח את נסיבות התאונה, וכן את אחריות המעביד לתאונה.

לדוגמה: כאשר אדם נפגע במהלך עבודתו כתוצאה מנפילה מפיגום, על מנת לקבל פיצוי מהמעביד, יהא עליו להוכיח כי אכן הפגיעה אירעה לו כתוצאה מהנפילה מהפיגום, וכי קיימת למעביד אחריות לכך שהעובד נפל מהפיגום, כגון במקרה של פיגום שהורכב בניגוד לתקן ו/או במקרה שהעובד לא הודרך לעבודה בגובה וכו'.

פעמים רבות, גרסתו של הנפגע, גם אם היא ניתנת בתצהיר, לא תספיק, ובית המשפט יבקש דבר מה נוסף להוכחת טענות הנפגע.

על כן, על מנת שיוכל הנפגע להוכיח תביעתו בבית המשפט, עליו יהיה להביא ראיות, בנוסף לתצהירו, אשר יוכיחו את נסיבות התאונה בה נפגע. הראיות יכולות להיות תמונות של מקום הפגיעה, סרט וידאו, תצהירים של העדים אשר נכחו במקום וכן כל אמצעי אחר אשר ימחיש את האירועים אשר הביאו לתאונה.

מטבע הדברים, הפיגום ממנו נפל העובד, יכול שיוסר מספר ימים לאחר קרות התאונה, ולכן בהיעדר תמונה או תיעוד ויזואלי אחר, יקשה על העובד להוכיח את טענותיו בקשר לפיגום שהביא לפגיעתו.

על כן חשוב להתחיל במלאכת איסוף הראיות בקשר לנסיבות התאונה, בסמוך לאחר התרחשות התאונה.

בהיעדר ראיות אשר נאספו בסמוך לקרות אירוע התאונה, אדם עלול למצוא את עצמו ללא "דבר מה נוסף" להוכחת טענותיו, ותביעתו עלולה להידחות.

לפיכך, קיימת חשיבות מכרעת לייעוץ משפטי מיד סמוך להתרחשות התאונה, על מנת שעורך הדין המומחה בתחום הנזיקין יוכל להדריך את הנפגע בקשר לראיות שעליו לאסוף.

בנוסף, במקרים רבים, יהיה נכון לגבות את עדותם של עדי הראייה לתאונה בתצהיר, קרוב ככל שניתן להתרחשות התאונה, ובטרם יחל הההליך המשפטי, כאשר זיכרון האירועים עדיין "טרי" בראשם.

לכן, איסוף ראיות בסמוך להתרחשות התאונה, הינו הכרחי לצורך הצלחת ההליך המשפטי לגביית נזקי הנפגע, הן בתאונות עבודה, וכן בתאונות אחרות בהם נפגע אדם בנזק גוף.

שתף

צור קשר