נדל"ן – הסכמי מכר, הסכמי שכירות, תביעות ליקויי בנייה

משרדנו עוסק בייצוג לקוחות ובעריכת הסכמי מכר ושכירות של נכסים פרטיים ומסחריים.

אנו מאמינים כי ליווי מקצועי החל משלב איתור הנכס, המשא ומתן וביצוע הבדיקות הדרושות לבחינת מצבו של הנכס, יסייע ללקוחותינו להתקשר בעסקה הטובה והבטוחה ביותר.

שירותי המשרד בתחום הנדל"ן כוללים:

  • ייעוץ וליווי בביצוע בדיקות מצב הנכס טרם רכישה או השכרה של נכסים.
  • סיוע במו"מ לצורך קביעת תנאי ההסכם.
  • ניסוח הסכמי מכר והסכם שכירות של נכסים פרטיים ועסקיים.
  • ייעוץ וייצוג בהליכים מול רשויות מיסוי מקרקעין.
  • טיפול בהעברת זכויות עפ"י הסכמי המכר.
  • ייעוץ משפטי בקשר לקיום הוראות הסכמים בתחום הנדל"ן.
  • ייצוג צדדים להסכם בהליכים משפטיים במקרה של הפרת הסכם.

הניסיון והידע הרב שצברנו בתחום מאפשר לנו לתת ייעוץ מקצועי תוך הסתכלות כוללת על מצבת הנכסים של כל עסק.

נדל"ן – מידע נוסף

משרדנו מתמחה בעריכת הסכמים ובייצוג צדדים להסכמי מכר של נכסים פרטיים ועסקיים.

על אף שהסכמי המכר נראים כחלק ממהלך חייהם הרגל של בני האדם, חשוב להדגיש כי מדובר בהסכמים הטומנים בחובם סיכונים רבים, אשר דורשים ניסיון והתמחות של העוסקים בתחום.

ביצוע כל הבדיקות הדרישות טרם רכישת נכס הינה קריטית על מנת להימנע ממצבים בו רוכשים ישלמו את מיטב כספם עבור נכס שיסתבר מאוחר יותר כי הינו מעוקל ו/או ניבנה בניגוד להיתר בנייה ו/או קיים בגינו צו הריסה וכו'.

לכן, רואה חשיבות רבה במתן שירות מקיף ומקצועי ללקוחותיו כבר משלב המו"מ ובעת ביצוע בדיקות הקשורות לנכס.

חשוב לציין כי קיימת חשיבות מכרעת לבדיקה ולייעוץ משפטי גם כאשר רוכשים נכס מקבלן.

אנשים רבים סבורים, בטעות, כי לא ניתן לשנות את תנאי ההסכם כאשר רוכשים דירה במסגרת פרוייקט בנייה המבוצע ע"י הקבלן, ולא כך הדבר.

גם במקרה של רכישה של נכס במסגרת פרוייקט קבלן חובה לערוך את הבדיקות המשפטיות המתאימות בקשר למצב הנכס, וכן בדיקת ההסכם והתאמתו לצורך קבלת כל ההגנות המשפטיות שמקנה החוק על מנת להגן על רוכשים במקרה של חדלות פירעון של החברה.

לצערנו, בשנים האחרונות, אנו עדים למצב בו רוכשים של נכסים מקבלנים גדולים ומוכרים, אשר לא דאגו לבדיקת ההסכם ע"י עו"ד מומחה בתחום, ובסופו של דבר הסתבר כי שמו את כספם על קרן הצבי.

אנו מאמינים כי ליווי הלקוח במהלך כל תהליך רכישת הנכס משלב המו"מ, ביצוע הבדיקות הדרושות בקשר לנכס, עריכת ההסכם וניהול מו"מ לגבי תנאיו, רישום הזכויות על שם הרוכשים במהירות וביעילות וייעוץ וייצוג בכל הקשור לקיום ההסכם ולהפרת ההסכם, ייתן את המענה הנכון והטוב ביותר ללקוחות המשרד, ויפחית את הסיכונים הכרוכים ברכישה או במכירה של נכס.

משרדנו עוסק בייצוג צדדים ובעריכת הסכמי שכירות לנכסים פרטיים ועסקיים.

המשרד צבר ניסיון רב בניהול מו"מ ועריכת הסכמים, תוך שימת דגש על התאמת ההסכם לצדדים להסכם, ולתנאים המיוחדים של כל נכס ועסקה.

לעיתים, נדמה לרבים כי הסכמי השכירות הינם "טופס סטנדרטי" שניתן לעשות בו שימוש ללא ייעוץ משפטי, אך המציאות מראה כי לא כך הדבר.

משרדנו מאמין כי כל עסקה הינה שונה, ולכן בחינת צרכי הצדדים טרם חתימת ההסכם והתאמה של תנאי ההסכם לצרכים אלו תביא בסופו של דבר להפחתת חילוקי הדעות שעלולים להיווצר במהלך קיום ההסכם ו/או בסיומה של תקופת השכירות.

כך לדוגמה, ייצג משרדנו צד להסכם שכירות אשר נתבע בסיום תקופת השכירות על נזקים שגרם לכאורה לנכס המושכר.

בית המשפט קיבל את עמדתנו לפיו הנזקים שהיו בדירה לא הוכחו ו/או היו במסגרת בלאי סביר של הנכס, ואולם ייתכן כי אם היו הצדדים פונים לייעוץ משפטי טרם חתימת הסכם השכירות ו/או במהלכו, היתה נמנעת מהצדדים התדיינות מיותרת בפני בית המשפט.

משרדנו עוסק בתביעת רוכשים כנגד קבלנים בגין ליקויי בנייה שהתגלו בנכס שרכשו.

לצערנו, המציאות מראה כי פעמים רבות מקבלים רוכשי נכס מקבלן, נכס השונה מהנכס אליו התחייב הקבלן ו/או נכס בו קיימים ליקויי בנייה משמעותיים.

משרדנו נעזר במומחים הנדסיים מהשורה הראשונה לצורך הערכת נזקי הרוכשים, ומתן חוות דעת.

משרדנו מתמחה בייצוג רוכשים מול הקבלן בדרישה ובמידת הצורך בתביעה לתיקון הליקויים ולפיצוי הרוכשים בגין הליקויים שהתגלו.

המיומנות הרבה והידע המקצועי שרכשנו בתחום מאפשרים לנו לפעול להשגת הפיצוי המתאים ללקוחותינו באופן מהיר ויעיל.

פרסומים ופסקי דין

הרחבה של רכישה במסגרת מכרז קיים

בית המשפט המחוזי קיבל את עמדתנו לפיה החלפת מכונת טיאוט שביצעה המועצה האזורית עמק חפר במכונת טיאוט חדשה לא הייתה רכישה חדשה, אלא הרחבה של רכישה במסגרת מכרז קיים. על כן, קיבל בית המשפט המחוזי את עמדתנו כי רכישה זו פטורה ממכרז.
בקשת רשות ערעור שהוגשה על החלטה זו לבית המשפט העליון נדחתה משקיבל בית המשפט העליון את עמדתנו כי הבקשה הוגשה בשיהוי, ונוכח קיומו של מעשה עשוי לאחר שההתקשרות בין הצדדים יצאה לפועל.

לפסק הדין המלא

העדפת תוצרת הארץ במכרזים

בית המשפט המחוזי בתל אביב קיבל את עמדתנו לפיה בקביעת הסכום לעניין תחולת האמנה הבינלאומית עליה חתמה ישראל לעניין העדפת תוצרת הארץ במכרזים, יש לקחת בחשבון גם את תקופות האופציה שנקבעו במסגרת המכרז.

לפסק הדין המלא

אחריות מכון בדיקה לחוות דעת טרם רכישת רכב

התקבלה תביעה שהגיש משרדנו כנגד בעל מכון הבדיקה והבודק בגין חוות דעת מוטעית בקשר למצבו של הרכב טרם קנייתו.
מכון הבדיקה לא ציין בחוות דעתו כי הרכב עבר תאונה קשה וכי קיימים ליקויים משמעותיים ברכב, בין השאר, בשלדה וחוייב לפצות את הרוכשת על נזקיה.

לפסק הדין המלא

מהם ליקויים סבירים בפינוי דירה שכורה

בית המשפט קיבל את עמדתנו לפיה הליקויים שנתגלו בדירה לאחרי פינוייה על ע"י השוכרים הינם ליקויים שהם בבחינת בלאי סביר של הדירה, ולכן דחה את תביעת המשכירה וחייבה בתשלום הוצאות משפט לטובת השוכרים.

לפסק הדין המלא

זכותו של מנהל מטבח לתשלום בגין עבודה בשעות נוספות

בפסק דין קיבל בית הדין לעבודה את עמדתנו לפיה אדם שעבד בתפקיד של מנהל מטבח במסעדה אינו נחשב לעובד בעל משרת אמון אישית ולכן חובה על המעביד לשלם לו עבור שעות נוספות ושעות שבת שעבד במסעדה.

לפסק הדין המלא

טעות בחיוב היטלי פיתוח של המועצה

טעות של מאות אלפי שקלים לאורך שנים בגביית היטלי פיתוח על ידי המועצה המקומית בנימינה גבעת עדה. בעקבות עתירה מנהלית שהוגשה ע"י משרדנו, המועצה נאלצה להפחית את הודעת החיוב לכ- 20% מסכום הדרישה הראשוני.

לפסק הדין המלא

מהי טעות בערבות המביאה לפסילת מכרז

בית המשפט קיבל עתירה שהגיש משתתף במכרז על החלטת ועדת המכרזים לפסול את הצעת המשתתף בשל טעות סופר שנפלה בערבות הבנקאית שהגיש עם המכרז, בציון שם המכרז.

לפסק הדין המלא

צור קשר