ביטוח לאומי

משרדנו מתמחה ועוסק שנים רבות בתחום של ייעוץ וייצוג בתחום מימוש זכויות וקבלת גמלאות מהמוסד לביטוח לאומי.

תפקידו העיקרי של המוסד לביטוח לאומי הוא להוות "רשת ביטחון" ועזרה סוציאלית למי שאינם מסוגלים להתפרנס למחייתם או שנפגעה יכולת השתכרותם.

המוסד לביטוח לאומי משלם קבצאות וגמלאות שונות (כגון גמלת נכות כללית, גמלת נכות מעבודה ועוד) וכן נותן הטבות שונות לנזקקים להטבות אלו (כגון סיעוד, ניידות ועוד).
ואולם, על אף אופיו הסוציאלי של המוסד לביטוח לאומי, פעמים רבות, בשל הסוגיות והמקרים הרבים בהם עוסק הביטוח הלאומי, האזרח מוצא את עצמו "הולך לאיבוד" במכלול הטפסים והתנאים שעליו לעבור על מנת להגיע לקצבה המיוחלת.

לכן הננו מאמינים שרק ייעוץ וייצוג מקצועי, מעורך דין המתמחה בתחום המוסד לביטוח לאומי, יאפשר ללקוחותינו למצות את מלוא זכויותיהם במוסד לביטוח לאומי, ובין השאר בתחומים כדלקמן:
נפגעי תאונות עבודה, נכות כללית, קצבת ניידות וקצבת סיעוד

על מנת לקבל מידע נוסף על כל אחד מהתחומים, אתם מוזמנים לגלוש באתר, וכן לפנות למשרדנו לפגישת היכרות וייעוץ ראשוני חינם.

כל אדם אשר נפגע במהלך עבודתו זכאי לתבוע את "חברת הביטוח הלאומית".

חברה זו הנקראת במונחינו הידועים "המוסד לביטוח הלאומי" מחוייבת במענה לכל מבוטחיה (העובדים במדינת ישראל).

כל עובד במדינת ישראל מחוייב להעביר חלק משכרו למוסד לביטוח לאומי.

לרוב, אין אנו מודעים למשמעות העברה זו, אולם העברת תשלומי הביטוח הלאומי כמוה כרכישת פוליסת ביטוח – על כל המשתמע מכך.

כאמור, אדם הנפגע במהלך עבודתו זכאי לפיצוי מהמוסד לביטוח לאומי.

פרק זמן עבודתו מוגדר (למעט הסייגים) – החל מהיציאה מביתו ועד לחזרתו לביתו.

אדם (עובד או עקר/ת בית) אשר בשל נכותו נפגע כושר השתכרותו בלפחות 50% יהיה זכאי לגמלת נכות כללית.

חשוב לציין כי על מנת לקבל גמלה כאמור אדם אינו צריך להוכיח כי עבד, וכמו כן, אין חשיבות כתוצאה ממה נגרמה נכותו של האדם.

התנאים לזכאות לגמלת נכות

• תושב ישראל שמלאו לו 18 ועדיין לא הגיע לגיל פרישה.
  • נקבע ע"י פקיד המוסד לביטוח לאומי כי כושרו של האדם צומצם עקב נכות גופנית, שכלית או נפשית ב- 50% או יותר.
  • רופא הביטוח הלאומי קבע למבוטח נכות רפואית בשיעור של 60%, או בשיעור של 40% אם כתוצאה מאחד הליקויים מהם סובל האדם נקבעה לו נכות בשיעור של 25%.

חשוב לציין כי גם עקרת בית זכאית לקבצת נכות עקב פגיעה ביכולת לבצע את עבודות הבית – בתנאים מסוימים.

המוסד לביטוח לאומי מעניק הטבות במסגרת קצבת "ניידות" לתושבי ישראלים המוגבלים בניידותם עקב ליקויים בגפיהם התחתונות – עפ"י רשימת ליקויים.

התנאים לזכאות לגמלת ניידות הם:

• תושב ישראל הנמצא בישראל.
  • מעל גיל 3 ולפני גיל הפרישה.
  • ועדה רפואית קבעה לו מגבלה בניידות – עפ"י רשימת הליקויים המוגדרת.
  • נקבעו לו 40% לפחות מוגבלות בניידות והוא בעל רישיון נהיגה בר תוקף, או שנקבעו לו 60% לפחות מוגבלות בניידות ואין לו רישיון בר תוקף, אך יש לו "מורשה נהיגה" שמסיעו.

בנוסף, לכל אחת מההטבות שניתן לקבל מהמוסד לביטוח לאומי קיימים תנאי זכאות ייחודיים.

בתנאים מסוימים מאשר המוסד לביטוח לאומי גמלת ניידות גם לפני גיל 3, במקרה של אחים המתגוררים במשותף, אם לכל אחד מהם נקבעו 80% לפחות מוגבלות בניידות, והם מתגוררים באותה הדירה, וכן במקרים מסויימים לאחר גיל הפרישה.

לשם קבלת ייעוץ מקצועי מקיף בעניין הזכות לקבלת הטבות ממחלקת ניידות, יש לפנות לעורך דין המומחה בתחום המוסד לביטוח לאומי והניידות

המוסד לביטוח לאומי מעניק לאנשים שהגיעו לגיל פרישה, והמתגוררים בביתם, ונזקקים לעזרה בביצוע פעולות היום יום (כגון הלבשה, הליכה, רחצה וכו'), וכן לזקנים הנזקקים להשגחה בביתם למען בטיחותם – גמלת סיעוד.

בניגוד לגמלאות אחרות שנותן המוסד לביטוח לאומי, אין מדובר בתשלום כספי, אלא בגמלה בעיון באמצעות שירותי סיעוד הניתנים לו ע"י מטפלים ששכרם משולם ע"י המוסד לביטוח לאומי, ואשר מסייעים לזכאי לגמלה בביצוע פעולות היום יום ובניהול משק הבית.

חשוב לציין כי בעקבות תיקון החוק, קיימת היום אפשרות לקבלת גמלת סיעוד (בכסף) לאדם המעסיק מטפל צמוד.

פרסומים ופסקי דין

מורה דרך על פניו של תלמיד בית הספר במהלך משחק מחניים

תביעה שהגיש משרדנו בגין נזקים שנגרמו לתלמיד בן 16 שמורה לספורט דרך על פניו

לכתבה בישראל היום

סטודנט שנפל ונפגע בשיניו לאחר שקיבל חיסון יפוצה על ידי משרד הבריאות

בית המשפט קיבל את תביעתנו וחייב את משרד הבריאות לפצות סטודנט שנפל מספר דקות לאחר שקיבל חיסון לאחר שהוכחנו כי לא הוזהר להמתין בישיבה לאחר החיסון.

לכתבה שפורסמה בעקבות פסק הדין

תביעה כנגד נאור ציון בגין תקיפה בקניון

תביעה שהגיש משרדנו לפיצוי גבר בגין נזקים שנגרמו לו לאחר שהותקף בקניון על ידי נאור ציון

לכתבה בYNET

לכתבה במעריב

לכתבה בישראל היום

קעקוע ''אל תבצעו בי החייאה''

עו"ד נעם יהל מתייחס לתקפות ההוראה של אדם המבקש שלא לבצע בו החייאה

האם להורים הזכות לסרב לחסן את ילדיהם

עו"ד נעם יהל מתייחס להחלטת בית המשפט לענייני משפחה המורה על חיסון ילדים למרות סירוב ההורים

אנקילוזיס ספונדליטיס - הדלקת הלא מאובחנת

תביעה שהגיש משרדנו בגין איחור של 12 שנים באבחון המחלה

תביעה שהוגשה ע''י משרדנו: ''הרופאים לא אבחנו את דלקת הפרקים יותר מ-12 שנה'

''נוגה שוחררה ממוקד טרם – ונפטרה מהתייבשות 3 שעות לאחר מכן''

תביעה שהגיש משרדנו בגין אחריות מרפאת "טרם" לפטירתה של נוגה בת ה- 4

מסקנות חמורות של משרד הבריאות כנגד "טרם" בעקבות מותה של נוגה בת ה- 4

זכאות לגמלאות המוסד לביטוח לאומי

בעקבות פנייה לבית המשפט המוסד לביטוח לאומי קיבל את עמדתנו לפיה נכה ממזרח ירושלים זכאית לגמלת נכות כללית.

לכתבה שפורסמה בעקבות פסק הדין

הגדרת תאונה כתאונת דרכים

בית משפט קיבל את עמדתנו וקבע כי אדם שנפגע בעת שקשר פיגומים על גג משאית, ונפל בעת הפעלת המנוף להורדת הפיגורים, נפגע בתאונת דרכים.

רשת ''רמי לוי'' תפצה לקוח שנפגע ברגלו כשבחר אבטיח

בית משפט קיבל עמדתנו את וקבע כי על רשת "רמי לוי" לפצות לקוח שנפגע ברגלו בעת שבחר אבטיח בחנות הרשת. התובע עמד ליד דולב אבטיחים שהתנתק מהמלגזה עליה עמד ומעך את רגלו של התובע.

לכתבה שפורסמה בעקבות פסק הדין

אחריות מכון בדיקה לחוות דעת טרם רכישת רכב

התקבלה תביעה שהגיש משרדנו כנגד בעל מכון הבדיקה והבודק בגין חוות דעת מוטעית בקשר למצבו של הרכב טרם קנייתו.
מכון הבדיקה לא ציין בחוות דעתו כי הרכב עבר תאונה קשה וכי קיימים ליקויים משמעותיים ברכב, בין השאר, בשלדה וחוייב לפצות את הרוכשת על נזקיה.

פיצוי תינוקת בגין צלקת בראש שנגרמה בניתוח קיסרי

לאחר תביעה שהגיש משרדנו, פוצתה תינוקת בגין צלקת שנגרמה לה במהלך ניתוח קיסרי להוצאתה מרחם אימה.

הסכין חתך בטעות את קרקפת העובר, ולתינוקת נותרה צלקת.

פיצוי רוכב אופניים על מלוא הציוד שאבד בתאונה

בית משפט קיבל את עמדתנו וקבע כי נהג רכב אשר סטה מהדרך ופגע ברוכב אופניים יפצה אותו על מלוא נזקיו, לרבות עלות רכישת אופניים חדשות, קסדה חדשה מגינים ועוד. בית המשפט התרשם מגרסתו האמינה של התובע והעדים מטעמו.